Tuşba Belediyesi’nin Sıfır Atık Projesiyle Geri Dönüşüm Başarıları 24 Aralık 2024, 14:09
Tuşba Belediyesi, çevreye duyarlı uygulamalarıyla dikkat çekmeye devam ediyor.
Tuşba Belediyesi, çevreye duyarlı uygulamalarıyla dikkat çekmeye devam ediyor. Son bir yıl içerisinde yürütülen Sıfır Atık Projesi çerçevesinde ambalaj atıkları, lastikler, bitkisel yağlar ve piller üç ayrı istasyonda geri dönüşüme kazandırıldı.
Tuşba Belediyesi, çevreyi koruma ve sürdürülebilir atık yönetimi hedefi doğrultusunda hayata geçirdiği Sıfır Atık Projesi kapsamında, ilçedeki çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Marketler, okullar, esnaf, konutlar ve mobil atık getirme merkezlerinden geri dönüşüm malzemeleri toplanarak atık yönetimi sistemine entegre ediliyor. Sıfır Atık Projesi çerçevesinde son bir yılda Tuşba ilçesinde; 4 bin yüz ton ambalaj atığı, 5 bin 630 bin adet ömrünü tamamlamış lastik, 5 ton bitkisel atık yağ ve 2 kilo atık pil geri dönüşüme kazandırıldı.
60 Okula Atık Pil Toplama Kutusu Bırakıldı
Bitkisel Atık Yağ Ara Depolama Merkezi, Ambalaj Atık Depolama Merkezi ve Atık Pil Depolama Merkezi’nde toplanan atıklar, özellikle ambalaj atıkları, düzenlenen toplama noktaları ve bilgilendirici etkinliklerle büyük oranda geri dönüşüme kazandırıldı. Lastiklerin ve bitkisel yağların geri dönüşümü ise, atıkların çevreye verebileceği zararı en aza indirmeye yönelik önemli bir adım oldu.
Atık Pil Depolama Merkezi, 60 okulda kurulan atık pil toplama kutuları sayesinde zehirli atıkların kontrol altına alınarak doğada kalma sürelerinin azaltılması sağlanırken, aynı zamanda öğrencilere geri dönüşüm bilinci yaratıldı.
‘Sürdürülebilir Yaşam İçin Çaba Göstermeliyiz’
Ekolojik belediyecilik hedefi doğrultusunda gerçekleştirilen bu proje, hem doğal kaynakların korunmasına katkıda bulunmak hem de atık yönetiminde farkındalık yaratmak amacıyla gerçekleştiriliyor.
Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü, Sıfır Atık Projesi'nin sadece çevre koruma açısından değil, aynı zamanda toplumda sürdürülebilir yaşama dair bir bilinç oluşturduğunu vurguladı. Gelecek dönemde de bu projelerin daha da geliştirilerek devam edeceği belirtildi.
Tuşba Belediyesi, atıklarını geri dönüştüren ve çevre bilincini artıran tüm yurttaşlara teşekkür ederken, kampanyaya katılmayanlara da çağrıda bulunarak, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir bir yaşam için daha fazla bireysel çaba göstermeleri gerektiğini hatırlattı.
DIĞER HABERLER
-
Gülistan Doku Kadın Futbol Turnuvası’nda çeyrek final karşılaşmaları oynandı
25 Haziran 2026, 12:55 -
Kadınlar Xanê Akdoğan Kadın Bostanı’nda üretim için bir araya geldi
25 Haziran 2026, 08:24 -
Sanayi Sitesinde yapım ve onarım dönemi: Kooperatiften Eşbaşkanlara ziyaret
24 Haziran 2026, 11:03 -
Tuşba Belediyesi’nden ruhsatsız işletmelere denetim
23 Haziran 2026, 16:45 -
Tuşba Edebiyat ve Kitap Günleri sona erdi
22 Haziran 2026, 14:43 -
Tuşba Edebiyat ve Kitap Günleri yoğun katılımla sürüyor
22 Haziran 2026, 13:58 -
Tuşba Edebiyat ve Kitap Günleri ikinci gününde de devam etti
22 Haziran 2026, 13:51 -
Tuşba Belediyesi ‘Edebiyat ve Kitap Günleri’ başladı
18 Haziran 2026, 16:52 -
Eşbaşkan Keser: ‘Halkla birlikte yönetimi esas alıyoruz’
15 Haziran 2026, 13:02 -
Hilberî Kadın Emeği Festivali sona erdi
15 Haziran 2026, 09:23


